zondag 8 december 2013

23. Verandering is moeilijk.

23. Verandering is moeilijk.
De afgelopen tijd is mijn leven drastisch verandert. Ik woon nu alleen en ik merk dat ik toch wel moet wennen hieraan. Alleen zijn vind ik soms heerlijk, maar ik heb soms momenten dat ik me ook daadwerkelijk heel erg alleen voél. Ik word onrustig en ga dan schoonmaken of opruimen om maar iets te kunnen doen. En als ik daar mee bezig ben, realiseer ik me dat ik geen schoonmaakmuts wil zijn, en ga ik weer zitten. Het is wennen, heel erg wennen. Verandering is moeilijk voor een mens, en ook wel voor mij.
Ik besef nu heel goed dat ik écht volwassen ben. Ik vond mezelf al snel volwassen geworden met een baan, de ervaring van samenwonen, eigen auto en dan nu ineens ook mijn eigen huis. Ik heb het gewoon allemaal bereikt, ik ben razendsnel in ‘de grotemensenwereld’ terechtgekomen. Ik wist het wel, maar door de momenten dat ik alleen ben, besef ik het ook heel goed.
Momenten die belangrijk voor mij en mijn leven zijn, laat ik vereeuwigen op mijn lichaam. Het is een herinnering voor mij en draag het via een tattoo altijd bij me. Op de binnenkant van mijn rechter bovenarm staat ‘Love & Hope’ omdat ik vind dat je niet zonder liefde en hoop door het leven kunt gaan. Ieder mens heeft natuurlijk liefde nodig, maar ook hoop, om vooruit te blijven kijken en doelen voor ogen te hebben. Een stukje bewustwording is het ook wel. Ik heb ook een eigen ontwerp laten zetten dat symbool staat voor het feit dat ik ben afgestudeerd. Het was een moment dat je iets afsluit en tegelijkertijd een nieuwe fase in het leven hebt bereikt. Een tattoo die ook belangrijk is voor mij staat op mijn linker onderarm: No fear.
Het belangrijkste om veranderingen in het leven aan te kunnen, is je angsten los te laten. Niemand kan terug in de tijd om dingen te veranderen, maar je kunt er wel voor zorgen dat dingen anders eindigen. En als dat betekent dat je dingen moet veranderen in je leven, en dan moet je je angsten los kunnen laten. Soms is het nodig dat de tranen die je laat vloeien je ogen schoonwassen, zodat je een betere, heldere kijk op het leven krijgt.
Ik doe m’n best om angsten in het leven los te laten, want alleen dan ontwikkel je verder en kun je meer bereiken. Haal alles uit het leven en vecht voor jouw dromen. Wees zelfs de grootste verandering aan een beter leven. Er komt ooit een eind aan het leven, en alles wat je hebt mee gemaakt, schiet is een sneltrein vaart voorbij. Zorgt er voor dat het het waard is om te zien.




0 reacties:

Een reactie posten